Klip Pilihan

Part Yg Pling Aku Suke Dlm Nur Kasih..hi..hi..

Sekilas Semasa KPIK10

Laman Utama

Beginikah Umat Islam?

Ke Khemah Kerja ABIM Kelantan

Pada 15 Febuari 2010, aku ke Besut untuk menghadiri Khemah Kerja Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) Kelantan, bertempat di Pejabat Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM) cawangan sana.


Aku yang kebetulan pulang bercuti sempena Tahun Baru Cina bersama-sama dalam Kursus tesebut yang di adakan untuk exco dan pimpinan bagi membincangkan perancangan ABIM Kelantan bagi jangka masa 2tahun.

Halatuju ABIM Kelantan disampaikan sendiri oleh Al-Fadhil Ust. Faisal yang juga merupakan YDP ABIM Kelantan dan selepas iu kami dibahagikan dengan beberapa kumpulan mengikut posisi masing-masing dalam organisasi, seperti aku bersama dalam perbincangan bagi posisi belia dan pelajar.

Selepas itu kami dan kumpulan yang lain dikehendaki membentangkan hasil perbincangan bagi diambil perhatian oleh YDP.

Mereka yang hadir dalam Khemah Kerja ini ialah,aku yang juga salah seorang exco, YDP Ust Faisal, Timbalan YDP En. Khairul Anuar, Setiausaha Negeri En. Alami, Penolong S.U En. Faizul Afzan, Bendahari En. Fadlul, Ketua HELWA Puan Nadrah, beberapa orang exco iaitu Ust. Amin, En. Bajili, Puan Suaidah & Puan Anith.Mereka yang mewakili ABIM Daerah iaitu Saudara Abdullah Nawi dan Ust. Che Soh dan beberapa orang staff iaitu En. Mazelan, Puan Ani, Cik Hasnah, Puan Habibah & Sir Syafiq. Khusus ini juga turut dihadiri oleh teman-teman dari ABIM Besut.

Kusus ini berakhir pada petang dan seleps itu aku tumpang abg afzan dan berehat seketike di rumah beliau dan kemudian terus ke stesen bas kerana malam itu kau aku kembali ke KUIS ki..ki..


Aku di jaga oleh 2 org body big ki..ki..


Lunch Time



Pearkh possing sambil duk bukak gula2


Tengok zuhudnyer orang2 ABIM ni, makan atas lantai jer,
dah la tengah jalan orang nak lalu.

0 comments: