Klip Pilihan

Part Yg Pling Aku Suke Dlm Nur Kasih..hi..hi..

Sekilas Semasa KPIK10

Laman Utama

Beginikah Umat Islam?

Jemputan Ke Mini Muktamar PEPIAS Bangi.


Pada 1 Febuari aku bersama teman-teman yang lain ( Jijan, Abu Bakar, Habibah dan Azah) telah dijemput ke Perhimpunan tahuan Persatuan Pelajar Islam Selangor (PEPIAS) Cawangan Bangi, bertempat di Dewan Kuliah Akademi Islam Lama (DK AI).

Aku bersama teman-teman yang lain dijemput mewakila Persatuan Kebangsan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) Kampus KUIS yang dikenali sebagai Ikatan Ilmuwan Muda (ILMUWAN).

Diperingkat pusat, PEPIAS merupakan badan gabungan kepada PKPIM yang mewakili negeri Selangor dan PEPIAS cawagan bangi ini berpusat di KUIS.

Selepas proses pendaftaran dengan bayaran RM2 berserta dengan keropok muruku ikan ki..ki..

Program bermula dengan ucapan YDP PEPIAS Bangi 09/10 iaitu saudara Muzakkir dan dirasmikan oleh Presiden PEPIAS Pusat yang juga teman seperjuangan dalam badan gabungan negeri iaitu Saudara ZulHelmi.

Selepas dirasmikan, berlaku proses pembubanaran dimana semua pimpinan 09/10 tampil kehadapan yang dijemput oleh pengerusi tetap sebelum YDP mengumumkan pembubaran.

Apabila proses pembubaran selesai, pengerusi tetap memanggil nama-nama baru untuk megambil tempat walaupun ada muka lama yang hanya bertukar jawatan.

Ucapan tahniah aku kepada saudara Afiq yang sebelum ini adalah sebagai setiausaha kerana terpilih sebagai YDP PEPIAS Bangi bagi sesi 10/11.

Selesai sudah majlis itu, aku terus keahadapan bersama pimpinan PEPIAS bangi dan PUSAT sambil memeluk sebagai tanda persaudaraan dan budaya yang diamalkan dalam keluarga WADAH-ABIM-PKPIM.

Selepas itu apa yang paling aku suka ialah, apabila mereka umum ada jamuan yang disediakan di luar sana ki..ki.. hm.. bes nasik cap ayam, tak cakap banyak aku amik jer bersama dengan ayak.

tehniah aku ucapan kepada Saff pimpinan yang baru termasuk si Acap kerana terpilih terjadi Timb. YDP ki..ki...konfius...



Hadirin


Muzakkira-YDP PEPIAS Bangi 08/09 (Org Perak..)


Presiden PEPIAS- Zulhelmi (Org Tganu)

Barisan Pimpinan Lama


Barisan Pimpinan Baru(Si Acap tg Korek Idung)

0 comments: