Klip Pilihan

Part Yg Pling Aku Suke Dlm Nur Kasih..hi..hi..

Sekilas Semasa KPIK10

Laman Utama

Beginikah Umat Islam?

Syukur kehadrat lllahi kerna dengan izinnya pada 31 julai 2009, Nur Maihan Bt Muhammad telah selamat diijabkabulkan di masjid Mukim Paya Rambai, Jalan Bayam, Kota Bharu, Kelantan dengan Azzuddin yang berasal daripada Seremban Negeri Sembilan.
Begitulah berakhirnya zaman mereka berdua yang disaksikan oleh kedua orang tua dari kedua belah pihak yang merestui kasih pilihan yang dijalinkan sekian lama semenjak di matrik Kulala Pilah dibawa ke UPM higgalah kealam pekerjaan.



Sebelum sampainya hari keramat itu, orang yang paling gembira sekali semestinya Ibunda tercinta , Puan Wan Azizah yang banyak bertungkus lumus dalam membantu membuat persiapan dipihak perempuan tatkala si bakal pengantin meneruskan tugasnya sebagai pekerja di kota.

Nur Maihan bt Muhammad adalah anak kedua daripada 4 orang adik beradik aku, maknanya dia adalah kakak yang kedua. Dia merupakan adik beradik yang cemerlang dalam pelajaran ketika belajar di SMKA Naim Lilbanat dan dia ni bukan jenis aktif macam aku.

31 Julai semakin dekat dan orang yang pertama sampai dari perantauan untuk majlis perkahwinan ini ialah…. Aku he..he.. bukan ape saja ambil kesempatan diatas peluang percutian ini, aku sampai pada hari selasa manakala kedua kakak aku itu sampai pada pagi rabu.

Semakin dekat hari kejadian, semakin riuh rendah rumah aku, bukan apa, kakak yang sulong balik bersama keluarganya (suami, kedua anak lelaki nya yang berumur 5 tahun dan sorang lagi tak sampai setahun). Ditambah pula kehadiran mak dan bapa saudara dari sebelah ayah dan mak dengan segala tenteranya sepupu-sepapat dalam membantu dalam persiapan majlis yang mugkin lama lagi akan kembali lagi he..he.. (jangan komen pe..pe..)

Pada malam perkahwinan, pihak pengantin bersyukur kerana datang seorang lagi mak saudara yang mahir dalam membuat gubahan makanan untuk makan beradat, kami (termsuk saya yang seorang lelaki ini) membantu sehinggakan lewat malam.

Pagi ini adalah pagi yang lain dari yang lain lebih-lebih lagi kepada kakak ya, ma, ayah, dan lain-lain, mereka semua bagun awal pagi bagaikan hari raya…. Kecuali aku, tido lepas subuh macam biasa he..he..

Pengantin lelaki sampai pada jam 11.45pagi, mereka menginap sementara di rumah sewa bapak saudara yang tinggal dibelakang rumah aku je.. dan selepas tu ke Masjid untuk majlis akad, pada masa tu hujan renyai2, diorang semua pergi dengan kereta, aku seorang je yang terpaksa naik motor merentas hujan sampai demam selepas kenduri.

Kerja aku pada pada mejlis ni banyak, maklumlah anak seorang lelaki, semua kerja orang cari aku, sedangkan aku ditugaskan untuk mengambil gambar. Aku terpaksa tinggalkan kerja2 di pengkalan kerana nak pergi gari “tape” dan batteri kamera..last2 pengantin pula marah aku sebab dengar kata aku tak buat kerja.

Ok..takpe itu perkara biasa bagi aku, biasa la orang penringkan ramai yang nak minta tolong sampaikan tak terbuat 
Tetamu yang dating cukup-cukup ramai, sampai ke malam, anggaran mak, budjet tetamu yang dating seramai 300orang je.

Begitulah sedikit kisah peristiwa di majlis perkahwinan kakak kedua bersama putera pilihannya abg. Azuddin (azrul) menantu kesayangan mak tu.. he..he.. dan mejlis dirumah pengantin pada 6 Jun2009.
Wassalam…

Gelagat Sepupu 1st pegang hantaran

Kak ya mengepalalai deligasi pengantin perempuan

Ayah (mad tok bilal) memperhatikan Ust. Adam, Kadi pada kali ini :)

Haa.. kawin pun kene tanda tgn gak tau


Aku nikahkan skian..skian..skian.. ilal akhir...

Nak kawin pun kene dengar tazkirah dulu, tentang rumah tangga dalam Islam

Pengantin perempuan bersama ahli deligasi yang sibuk bersembang...ish...

Ha.... sah ke ayahnye...

Alhmdulillah.. Sah...

Ha... baguh la gitu kak... bia taak sapa selama2 nya deh...

Ish.. main2 larrr..

Berarak pengantin lelaki...

Biarpun terlajak ke lua pagar atas masalah teknikal namun.. jadi gak..

Dari kiri... Ayah, Dari kanan ma..

19hantaran dari pengantin lelaki

Bergambar bersama keluarga... nak tengok lebih dekat klik pd gambar..

0 comments: