Klip Pilihan

Part Yg Pling Aku Suke Dlm Nur Kasih..hi..hi..

Sekilas Semasa KPIK10

Laman Utama

Beginikah Umat Islam?

Himpunan Hari Belia Negara 2009 Peringkat Negeri Kelantan telah diadakan pada 10 Julai 2009 bertempat di Hotel Renaissance, Kota Bharu dimana ia telah di sempurnakan oleh YB Dato’ Shabery Cheek, Menteri Belia Dan Sukan.


Aku hadir bersama pimpinan ABIM Negeri Kelantan yang juga merupakan badan gabungan kepada Majlis Belia Kelantan (MBK). Seramai 8 orang yang mewakili ABIM Kelantan iaitu abg Nuar, Ust Fadhlul, Alami, Kaka Suhaidah, Kak Izat, Kak Salmi dan Kak Nadrah termasuk 2 orang yang mawakili exco yang tidak dapat hadir iaitu Zul Amin dan Ust Amin ….Amin….murah rezeki he..he..

Apa yang mebanggakan ialah Ust Faisal yang juga merupakan Yang Di Pertua ABIM Kelantan mengetuai bacaan ikrar belia dan menyerahkan skrol ikrar kepada YB Menteri.
Majlis ini dihadiri oleh pelbagai pertubuhan belia termasuk Pertubuhan Belia 4B, persatuan beruniform seperti Pengakap, Pergerakan Putri Islam dan St John, dan banyak lagi yang aku lupa ape tah lagi he..he..

Pada hari tersebut aku belajar cmner makan di hotel 5 bintang, walaupun mula-mula masuk tu rasa lain tapi “cover” je… Selepas majlis perasmian kami dihidangkan sajian makan berperingkat, cmner tu? Ha.. aku periksa lam menu ada 6 makanan tak termasuk air. Makana pertama Sup Jagung +telur, kedua Ayam masak sos tiram kot, ketiga ikan talapia goreng masak masam manis, keempat Daging kambing masak lada hitam, Kelima Nasi Goreng Belacan dan yang terakhir.. lizert..op salh ek dessert..la buah tebikai kuning , merah dan betik..Apa yang pelik nya makanan punye la mantop tapi air mula dari makanan pertamas sampai last air kosong je.. ish…

Sepanjang aku kami makan, kami di alun oleh suara-suara yang perasan merdu oleh penyanyi solo yang perasan nak jadi artis daripada persatuan belia he..he.. Dh la nasyid diletakkn pada akhir masa tu orang nak balik dah… ini lah 1 belia 1 negara he..he..

Di akhir majlis aku bergambar dengn YDP dn exco-exco ABIM Kelantan yang masih belum balik kerana ada yang balik awal.

Aku pulang dan menyambung kembali kerja persiapan muktamar ABIM Kelantan pada keesokkan harinya yang ditingglkan kepada abg afzan..seba tu la dia wakil kan kat orang suh datang.


Hotel Renaissance,

YB Dato’ Shabery tengah berucap

antara muka2 exco yg hadir he..he..

yg ni pun same(termasuk aku yg hensem)

dlm byk2 makana yg ni plg bes aym masak... sos tiram kot

0 comments: