Klip Pilihan

Part Yg Pling Aku Suke Dlm Nur Kasih..hi..hi..

Sekilas Semasa KPIK10

Laman Utama

Beginikah Umat Islam?

Aku ke Multaqa Nuqaba' PKPIM


Selepas sahaja tiba di asrama, aku terus hampat totor dan terus baring kan diri kerana penat mengahntar rakan ke UniKL MIAT selepas pulang dari Multaqa Nuqaba.

Multaqa Nuqaba' bermula pada hari jumaat,22 Januri 2010, jam 5 petang sehingga ahad, 24 Januari 2010 jam 3petang bertempat di Kolej Darul Hikmah, Kajang, Selangor.

Dalam Program ini aku mewakili Persatuan Pembimbing Pelajar Islam Kelantan (PPIK) bersama-sama 4lagi rakan yang lain iaitu, Abdullah Nawi (Abe Loh), Faizal (BOB), Zul Amin dan Fatimah dari UIA Nilai dan dalam masa yang sama, saya juga trut membewa 2orang wakil KUIS iaitu saudari Habibah dan Azah.

Paha hari pertama bermula selepas maghrib dengan syarahan daripada Dato' Dr. Siddiq Fadzil, yang merupakan Presiden WADAH dan Presiden Koleh Dar Al-Hikmah. Beliau juga merupakan mantan Presiden PKPIM dan ABIM.

Dalam Multaqa Nuqaba' ini banyak memberi pendedahan tentang gerakan Islam iaitu dalam konteks PKPIM-ABIM-WADAH disamping menerangkan perana sebagai naqib serta cara pengendalian usrah.

0 comments: