Klip Pilihan

Part Yg Pling Aku Suke Dlm Nur Kasih..hi..hi..

Sekilas Semasa KPIK10

Laman Utama

Beginikah Umat Islam?

Sejak petang kelmarin, Blogspot dan Youtube tak boleh di layar, aku tidak pasti kenapa, adakah sudah di sekat kerana sekarang isu KUIS dimana ia di cetuskan oleh beberapa golongan yang tidak berfikiran matang untuk membuat apa-apa tindakan atau yang di gelar GMS (Gerakan Mahasiswa Sesat).

Jika benar kerana perkara itu, ia akan terkesan kepada blogger KUIS yang lain yang ingin berkongsi pandangan dan ilmu yang tidak bersangkut paut dengan isu dalaman KUIS ini.

Saya yang juga Admin kepada gabungan Blogger KUIS ( KUIS BLOGGER GROUP) merasakan tidak ptut untuk menyekat media baru ini kerana:

1. Blog merupakan peluang untuk mereka dalam celik IT

2. Blog hanyalah pendangan peribadi dan jika ia di sekat nampak sangat mereka yang menyekat "access" ini tidak berfikiran terbuka.

3. Akan membantutkan lagi aktiviti mahasiswa darisegi penonjolan dalam alam maya, kerana kebanyakan persatuan di KUIS telah mempunyai blog persatuannya.

Saya membuka perbincangan dengan pihak terbabit tentang isu ini, adakah patut ia di sekat atau sebaliknya. Jika ia disekat secara membabi-buta maka mereka lebih kurang dengan golongan yang menuntut perkara yang tidak sepatutnya tula. sssssssassame je.. :P

Tetapi harapan saya agar laman blog dapat di layar kembali apabila sekembalinya mahasiswa selepas cuti aidiladha dan midsem nanti. Kalo nak sekat Youtube je, sekat lah kertana benda tui memang memerlukan iman yang kukuh dan amanah yang berkualiti apabila melayarinya.

Apa-apa boleh hubungi saya

Mohd Syahiran Bin Muhammad
DIp.Usuluddin Sem 6
013-200 80 63

0 comments: