Klip Pilihan

Part Yg Pling Aku Suke Dlm Nur Kasih..hi..hi..

Sekilas Semasa KPIK10

Laman Utama

Beginikah Umat Islam?


Pada 31 Julai 2009 aku di lantik oleh ABIM Negeri untuk menjadi perwakilan dalam himpunan tahunan atau Muktamar Sanawi Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM).

Aku bersama deligasi dari ngeri iaitu YDP Ust Faisal, TYDP Abg Khairul Anuar Ibrahim, SU Alami, PSU Abg Afzan TYDP ABIM Kota Bharu Abg Abdullah Nawi, Ust Che soh dan Ust Che Wei dari ABIM Pengkalan Chepa, serta beberapa orang exco negeri iaitu Ust. Amin, Kak Syikin, Kak Suhaida dan termasuk aku. Mana kala pemerhati saudara SaifulIslam, Saudari Syazwani (PPIK), Saudari Shahida (PPIK) dan Zul Amin (PPIK)

Aku bertolak pada petang jumaat kerana terpaksa menyelesaikan beberapa tugasan kerana pada hari itu masih ada kelas dan ada beberapa temu janji.

Setibanya di KL Sentral aku bertemu beberapa sahabat dari pimpinan PKPIM yang baru sahaja ditemu-ramah oleh pihak Malaysiakini termasuk abg afzan dan saudara Zulamin yang kebetulan menginap di sekretariat PKPIM.

Selain itu disana juga ada ABIM dari sabah yag baru tiba dan beberapa kakak yang turut ingin ke sana.

Aku bergerak bersama-sama mereka kecuali pimpinan PKPIM tadi, Abg .Afzan dan ZulAmin kerana mereka ada urusan lain yang perlu diselesaikan.

Aku dan kawan-kawan yang lain selamat tiba di masjid Sultan Alam Shah untuk makan malam dan pada masa yang sama sedang berlansungnya diskusi.

Selepas habis program pertama aku terus ke tempat menginap di Sekolah Menengah Tg. Ampuan Jumaah. Pada masa aku sampai, rombangan dari ABIM kelantan masih belum sampai kerana ada masalah.

Aku megucapkan tahniah kepada pimpina baru serta presiden baru Ust. Razak Idris yang juga orang Kelantan (Wakaf Baru) dimana beliau sebelum ini merupakan pensyarah Usuluddin di UKM dan pada bulan oktobor nanti akan menghabiskan pengiannya di peringkat PhD di Malbornd.

Berikut adalah barisan pimpinan ABIM Pusat 09/10 :

Naib Presiden Kebangsaan : Ahmad Saparuddin Yusup

Naib Presiden Antarabangsa : Khairul Faiz Morat

Naib Presiden HELWA : Fadhlina Siddiq

Setiausaha Agung: Muhd Raimi Abd Rahim

Setiausaha Kewangan: P Aizan Tukirin

Penolong Setiausaha Agung: Maria Kamel

Ketua Biro Dakwah: Naim Mohd Noor

Ketua Biro Penerangan: Mohd Hilmi Ramli

Ketua Biro Pembangunan Sosial: Akmal Hisham Abdul Rahim

Ketua Biro Penyelidikan: Fauwaz Hasbullah

Ketua Biro Penataran: Abdul Razak Aripin

Ketua Biro Pendidikan: Dr Haslinda Abdullah

Ketua Biro Ikhtisas: Dr Mohd Mahyudi Bin Yusop

Ketua Biro Tugas-tugas Khas (Kesihatan): Dr Saifullah Al-Hany Abdul Halim

Ketua Biro Tugas-tugas Khas (Latihan): Noryzal Zainal Abidin

Ketua Biro Tugas-Tugas Khas (Perhubungan Antarabangsa) : Jufitri Joha

Ketua Biro Tugas-Tugas Khas (IT dan Perhubungan): Adli Abdul Wahid



Deligasi ABIM Kelantan

Bergambar bersama barisan pimpinan baru pusat


Angkat Sumpah sebagai pimpinan baru


Ucapan penagguhan oleh mantan presiden Abg Yusri

0 comments: