Klip Pilihan

Part Yg Pling Aku Suke Dlm Nur Kasih..hi..hi..

Sekilas Semasa KPIK10

Laman Utama

Beginikah Umat Islam?

KUIS Bercuti H1N1

Pada suatu petang dimana setiap hari rabu, kelas aku hanya ada 2 sahaja iaitu pada waktu pagi jam830 dan pada sebelah petang iaitu jam 4. Tetapi pada hari itu kelas pagi dibatalkan dan aku hanya ke KUIS pada jam 2.30petang kerana hendak bertemu dengan Ustaz tentang perbentangan.

Selepas itu aku ke Kajang untuk membeli tiket balik raya dan alhamdulillah ada yang kosong iaitu pada 18 september 2009 dan aku mebali ke KUIS untuk mesuk kelas disebelah petang. Sebelun itu aku makan tengah hari sebelum masuk kelas.

Apabila selesai makan aku terus bergegas tempat motor aku untuk ke kelas tetapi tiba-tiba aku tengok pehal lak ramai pelajar berduyun-duyun ke Pusat Konvensyen KUIS (PKK) aku blur seketika sambil memerhatikan keadaan.

Aku merasakan ada sesuatu yang tidak kena dan aku bertanya dengan mereka yang lalu-layang mereka cakap semua pelajar kena pi taklimat H1N1. Masa itu terdetik dalam hati" hmm.. die mai dah...". sebelum ini KUIS bising dengan Denggi je kerana Bandar Sri Putra merupakan kawasan tertinggi Denggi.

Lalu aku sertai dalam himpunan itu dan mendengar taklimat yang disampaikan oleh Tuan Timbalan Rektor HEP Ust Khairi. Beliau mengistiharkan bahawa pada jam 5petang pada 4Ogos (hari ini) sehingga 10Ogos, premis KUIS akan ditutup atas dasar ramai pelajar-pelajar yang mengidap demam dan diarahkan oleh kementerian kesihatan Malaysia untuk tutup.

Dalam fikiran aku ada kebaikan dan ada keburukan, yang baiknya aku boleh siapakan slide perbentangan dan juga ujian subjek Firaq yang pada asalnya pada 10 ogos, aku juga boleh menumpukan sepenuh perhatian kepada persiapan aku dalam Muktamar PKPIM pada hujung minggu ini.

tetapi keburukkannya banyak silibus pelajaran akan tertunggak mungkin buka nanti akan banyak kelas ganti pada waktu siang dan malam.

Pada malam itu ini aku bercadang untuk ke Gombak untuk membuat persiapan muktamar PKPIM.

1 comments:

cool girl said...

salam jihad buat sahabat lama ana...wah makin rancak medan dakwah nta....bagus teruskan perjuangan..

tingkatkan pretasi kurangkan kotrovesi...

hehehehe...